وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

سورفر 7



نرم افزار سورفر ( Surfer ) یکی از نرم افزار های پر کاربرد در نقشه برداری است. این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد که برای مثال میتوان به رسم منحنی توپوگرافی اشاره نمود.

 

Contour map _ Base map _ Post map _ Image map _ Shaded relief map _ Vector map Wireframe map

برای راحت تر بودن دانلود این نرم افزار توسط نرم افزار وینرار به ۴ قسمت تقسیم شده که حجم هر کدام تقریباً ۲.۵ مگابایت شده است. لطفاً پس از دانلود تمام قسمت ها ٬ آنها را کنار هم قرار داده (داخل یک پوشه بگذارید) و با کلیک راست روی اولی و انتخاب Extract here به فایل اصلی برسید.

دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم

دانلود قسمت سوم

دانلود قسمت چهارم

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

نرم افزار DIPS



در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از نرم افزار های کارآمد در زمینه زمین شناسی و معدن آشنا نماییم. اين نرم افزار توسط شرکت ROCSCIENCE ارائه شده است و مربوط به آناليز داده هاي زمين و زمين آمار مي باشد و با استفاده از استريوگرام قابليت رسم نمودار هاي مختلف (از قبیل رز دیاگرام ، نمودار های کنتوری ، استریونت و ...) را دارا مي باشد و مي تواند پراکندگي عارضه هاي مختلف زمين از جمله دسته درزه و ... را با نمودارهاي مختلف تحليل نمايد. به عنوان مثال یکی از کاربرد های این نرم افزار در تعیین جهت کلی درزه های موجود در ساختارهای اطراف یک سد می باشد که بعد از شناسایی این جهات گروتینگ (تزریق) را انجام می دهند.

 

دانلود نرم افزار DIPS

توجه: در صورتی که دانلود فایل ۶.۹ مگابایتی بالا بریتان مقدور نیست ، این فایل را توسط نرم افزار وینرار به دو قسمت مساوی تقسیم نموده ایم که برای دسترسی به فایل اصلی باید هر دو قسمت را دانلود نمایید. دانلود قسمت اول + دانلود قسمت دوم
*توجه: آموزش این نرم افزار (با زبان فارسی) در دست تدوین است و به محض تکمیل آن ، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

نرم افزار زمین شناسی ایران ویژه تلفن همراه




 

در این پست نرم افزار زمین شناسی ایران را برای دانلود در اختیار شما قرار داده ام که این نرم افزارمخصوص دستگاههای موبایل طراحی شده و دارای پسوند جاوا (Jar) است و به همین دلیل قابل استفاده در اکثر دستگاه ها است.

 

دانلود نرم افزار زمین شناسی ایران ویژه تلفن همراه(۱۲۶کیلو بایت)

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

دانلود نرم افزار های کاربردی فلوتاسیون (فرآوری مواد معدنی)




 

 
در لینک های زیر شما با تعدادی از نرم افزار های کاربردی و مهم رشته فلوتاسیون آشنا میشوید. هر کدام از این نرم افزار ها جهت استفاده خاصی طراحی شده و بکار گرفته میشوند. در صورت تمایل و نیاز لطفاً آنها را دانلود نمایید.

 

نرم افزار تعیین زمان ماند RTDWEN

نرم افزار تعیین تابع شکست و تابع انتخاب Breakage Sim

نرم افزار آزمایشگاه مجازی کنترل ( دانلود قسمت اول - دانلود قسمت دوم - دانلود قسمت سوم - دانلود قسمت چهارم - دانلود قسمت پنجم )

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

نرم افزار های ژئوفیزیکی



 
امروزه در فرآیند اکتشاف معادن ٬ اهمیت ژئوفیزیک بر هیچ متخصصی پوشیده نیست.

 

بعد از انجام روشهای مختلف ژئوفیزیکی (که همگی آنها باید در نهایت دقت انجام شوند) ٬ نوبت به پردازش و تفسیر داده های ژئوفیزیکی میرسد. این مرحله از کار توسط برنامه های کامپیوتری که در این مورد طراحی شده اند ٬ انجام میشود. در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی چند نرم افزار ٬ امکان دانلود آنها را نیز برایتان فراهم نماییم.

۱- نرم افزار Geogrid 1.27 (این نرم افزار جهت پردازش و تفسیر داده های گرانی سنجی بکار برده میشود.)

۲- نرم افزار Geomodel 2.01 (از این نرم افزار در گرانی سنجی و مغناطیس سنجی استفاده میشود.)

۳- نرم افزار Mag2dc 2.10 (این نرم افزار در زمینه مغناطیس سنجی بکار گرفته میشود.)

۴- نرم افزار VES 1.30 (از این نرم افزار در مقاومت سنجی به روش شلومبرژر استفاده میشود.)

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

نرم افزار کانی شناسی توصیفی



نرم افزار MineraLogic یکی از نرم افزار هایی است که از آن در زمینه کانی شناسی توصیفی استفاده میشود.

 

این نرم افزار بطور کاملاْ دقیق و حرفه ای ٬ کانی ها را از لحاظ مشخصاتشان ( نظیر جلا ٬ سختی ٬ کلیواژ ٬ وزن مخصوص ٬ رنگ و ..) دسته بندی میکند. با استفاده از این نرم افزار هنگام انتخاب یک کانی خاص به کلیه مشخصات آن کانی دسترسی پیدا خواهید کرد. در ضمن امکان جدا سازی کانی های با یک مشخصات خاص نیز وجود دارد. به عبارت دیگر می توان از روی چند ویژگی که در کانی مجهول قابل ملاحظه هستند و انتخاب آنها در نرم افزار (تفکیک بر اساس مشخصات) کانی های محتمل را که دارای ویژگیهای وارد شده هستند مشاهدن نمود. با اضافه کردن مشخصات میتوان تا آنجا پیش رفت که کانی مورد نظر را شناسایی نمود. برای دانلود این نرم افزار میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود نرم افزار MineraLogic

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

آموزش نرم افزار استریونت



در گذشته نرم افزار استریونت را برای استفاده علاقه مندان ، در داخل وبلاگ قرار دادیم. و بنا به استقبال بازدیدکنندگان از این نرم افزار ساده و کاربردی و درخواست مکررشان مبنی بر تهیه آموزش این نرم افزار ، سعی نمودیم تا این خواسته عزیزان را برآورده نماییم. حال نیز به همت دوست عزیز و ارجمند ، جناب آقای "امین خانی" این فایل آموزشی را تقدیم شما میکنیم. این فایل بصورت مصور و به فرمت پاورپوینت تهیه شده است. تقریبا با کمال اطمینان میتوان گفت که اولین نمونه و بهترین نمونه از این نوع است.

 

امید است که با دانلود آن موجبات رضایت شما عزیزان را فراهم نموده باشیم.

دانلود فایل آموزشی نرم افزار استریونت

دانلود نرم افزار استریونت

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

نرم افزار تبدیل سیستم های مختصات



نقشه های مختلف دارای سیستم های مختصات مختلف هستند و ممکن است هر فردی بسته به نیاز خود و یا کاری که میخواهد روی نقشه انجام دهد ممکن است بخواهد این سیستم های مختصات را به یکدیگر تبدیل کند. نرم افزاری که در این پست قرار داده شده ٬ می تواند تقریبا تمامی این سیستم ها را به یکدیگر تبدیل کند. این نرم افزار در عین سادگی ٬ بسیار کاربردی است و به قطعیت می توان گفت که هرکسی که با نقشه ها سر و کار دارد روزی به این نرم افزار احتیاج پیدا خواهد کرد.

 

دانلود نرم افزار TatukGIS Free Coordinate Calculator

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

دانلود نرم افزار سورفر نسخه 9



يكي از نرم افزار هاي مشهور و كاربردي در زمينه نقشه برداري و ترسيم نقشه هاي كانتوري ، نرم افزار سورفر است.
اين نرم افزار داراي ورژن هاي مختلف و متعددي است كه در گذشته نيز نسخه هايي از آن را نيز جهت دانلود در وبلاگ قرار داده بوديم. حال نيز به محض مطلع شدن از ارائه نسخه جديد اين نرم افزار (نسخه 9) توسط شركت سازنده آن ، سعي نموديم تا اين نرم افزار را در اختيار شما قرار دهيم.
اميد واريم كه مورد قبول و عنايت شما قرار گيرد.

 

دانلود قسمت اول نرم افزار سورفر (نسخه 9)

دانلود قسمت دوم نرم افزار سورفر (نسخه 9)

دانلود قسمت سوم نرم افزار سورفر (نسخه 9)

دانلود قسمت چهارم نرم افزار سورفر (نسخه 9)

دانلود قسمت پنجم نرم افزار سورفر (نسخه 9)

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

نرم افزار SPSS



با پيشرفت علوم و گسترش تکنولوژی، اهميت استفاده از روشهای آماری در علوم مختلف بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است و آموختن آمار کاربردی در هر رشته جزء ملزومات گرديده است.
فرآيند آناليز آماری کمک ميکند تا پژوهشگر بتواند از داده های اوليه، اطلاعات مورد نياز خود را استخراج کند و در صورت لزوم نتايج را تعميم دهد.اگر حجم داده ها بزرگ باشد، استفاده از روشهای مختلف آناليز آماری بسيار خسته کننده و مشکل خواهد بود. امروزه انواع نرم افزارهای مختلف آماری موجود، قادرند انواع آناليزهای آماری را انجام دهند.

نرم افزار SPSS يکی از قديمی ترين ، برنامه های کاربردی در زمينه تجزيه وتخليلهای آماری است ؛ نرم افزاری آماری با قبليتهای انجام توصيفی زيبا و گويا از اطلاعات، شامل رسم نمودارها و چارت های گوناگون و محاسبات مربوط به ميانگين، انحراف معيار واريانس، ميانه و غيره.

کلمه SPSS مخفف Statistical package for social science (نرم افزار آماری برای علوم اجتماعی ) می باشد. اين نرم‌افزار که يکي از نرم‌افزارهاي تخصصي آمار است، بيشتر به بحث‌هاي آماري در حيطة علوم اجتماعي، روانشناسي و علوم رفتاري و ... مي پردازد.(منبع:مريم سيد طبيب)

این نرم افزار در رشته مهندسی اکتشاف معدن(به ویژه در ژئوشیمی) نیز کاربرد زیادی داشته و بهتر است که دانشجویان عزیز با این نرم افزار آشنا باشند.

در این پست نرم افزار spss19 (منبع :وطن دانلود)به همراه یک آموزش اولیه از آن در اختیار شما دوستان عزیز قرار گرفته است.

دانلود قسمت اول نرم افزار

دانلود قسمت دوم نرم افزار

دانلود آموزش (دکتر رضا سمیع زاده)

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,     

صفحه قبل 1 صفحه بعد